Elbląg 18.02.2005 r.

Witold  Łada  

Radny Sejmiku

Warmińsko - Mazurskiego

82-300 Elbląg ul Wiejska 20/I2

   

                                                                   Najwyższa Izba Kontroli

                   ul. Filtrowa 57

                   00-950 Warszawa

 

 dotyczy:  nieprawidłowości w realizacji zamówienia publicznego przez Zamawiającego w osobie Dyrektora Teatru Dramatycznego w Elblągu.

Niniejszym pismem zwracam się do Najwyższej Izby Kontroli w celu zbadania czy w istotny sposób nie doszło do naruszenia prawa w zakresie zamówień publicznych podczas przeprowadzania postępowania przetargowego na roboty inwestycyjne, jakie realizował Teatr Dramatyczny w Elblągu w 2004 r. w ramach modernizacji Sali widowiskowej (inwestycja objęta kontraktem dla  województw jako zadanie 1.5.6.)

Analizując dokumentację przetargową jak również późniejszą korespondencję pomiędzy Zamawiającym ,Inwestorem Zastępczym oraz  Oferentami przetargu, a także sposób dalszego prowadzenia inwestycji, łatwo jest zauważyć, iż mogło w tym przypadku dojść do naruszenia przepisów prawa o zamówieniach publicznych.

Podczas ewentualnej kontroli szczególnie należałoby się przyjrzeć następującym sprawom:

1. co obejmuje SIWZ w zakresie rzeczowym inwestycji,

2.. sposób przygotowania ofert przez oferentów pod kątem wymogów SIWZ,

3. charakter  prowadzonego postępowania  odwoławczego  i protestów,

4.  czas i sposób rozstrzygnięcia  postępowania przetargowego ,jak i terminu podpisania umowy

5. okres prowadzenia inwestycji w połączeniu z zapisami w  dzienniku  budowy  ze szczególnym uwzględnieniem kto i  kiedy  prace  rozpoczął  i wykonywał

6. kiedy wprowadzono na budowę Generalneg wykonawcę- zwycięzcę  w przetargu,

7. jakie uzgodnienia z oferentami dokonywał Zamawiający i Inwestor zastępczy w celu

uniknięcia  odwołań i protestów,

8. sposób prowadzenia inwestycji przez  Generalnego  wykonawcę- również w zakresie podwykonawstwa,

9. zasadność dokonywania zmian  przez Zamawiającego bądź przez Inwestora zastępczego     w trakcie trwania prac inwestycyjnych,

10. ekwiwalentność dokonanych  zmian w pracach inwestycyjnych w stosunku do dokumentacji przetargowej,

11. termin i sposób zakończenia inwestycji ( łącznie z koniecznymi protokołami odbiorców).

 

Analizując postępowanie przetargowe od momentu zbierania ofert po zakończeniu prac inwestycyjnych, sądzę ,że w jego trakcie doszło do wielu nadużyć i  delikatnie  mówiąc ,,przekrętów” tak by inwestycja realizowana przez z góry ustalonego oferenta i za z góry ustaloną kwotę.

Również z góry ustalono, że w trakcie prowadzonych prac inwestycyjnych dojdzie do zmiany technologii wykonania pewnych robót (na zdecydowanie tańsze), bez późniejszego korygowania ich wartości.

Uważam, iż tylko szczegółowa kontrola dokumentów i ich konfrontacja ze świadkami, może moje uzasadnienie podejrzenia potwierdzić.

                                         Z poważaniem

                        Witold Łada

 Załączniki :

 1. Komplet Załączników