Elbląg 18.02.2005 r.
Witold Łada
Radny Sejmiku
Warmińsko - Mazurskiego
82-300 Elbląg ul Wiejska 20/I2
ul. Filtrowa 57
00-950 Warszawa
dotyczy: nieprawidłowości w realizacji zamówienia publicznego przez Zamawiającego w osobie Dyrektora Teatru Dramatycznego w Elblągu.
Niniejszym pismem zwracam się do Najwyższej Izby Kontroli w celu zbadania czy w istotny sposób nie doszło do naruszenia prawa w zakresie zamówień publicznych podczas przeprowadzania postępowania przetargowego na roboty inwestycyjne, jakie realizował Teatr Dramatyczny w Elblągu w 2004 r. w ramach modernizacji Sali widowiskowej (inwestycja objęta kontraktem dla województw jako zadanie 1.5.6.)
Analizując dokumentację przetargową jak również późniejszą korespondencję pomiędzy Zamawiającym ,Inwestorem Zastępczym oraz Oferentami przetargu, a także sposób dalszego prowadzenia inwestycji, łatwo jest zauważyć, iż mogło w tym przypadku dojść do naruszenia przepisów prawa o zamówieniach publicznych.
Podczas ewentualnej kontroli szczególnie należałoby się przyjrzeć następującym sprawom:
1. co obejmuje SIWZ w zakresie rzeczowym inwestycji,
2.. sposób przygotowania ofert przez oferentów pod kątem wymogów SIWZ,
3. charakter prowadzonego postępowania odwoławczego i protestów,
4. czas i sposób rozstrzygnięcia postępowania przetargowego ,jak i terminu podpisania umowy
5. okres prowadzenia inwestycji w połączeniu z zapisami w dzienniku budowy ze szczególnym uwzględnieniem kto i kiedy prace rozpoczął i wykonywał
6. kiedy wprowadzono na budowę Generalneg wykonawcę- zwycięzcę w przetargu,
7. jakie uzgodnienia z oferentami dokonywał Zamawiający i Inwestor zastępczy w celu
uniknięcia odwołań i protestów,
8. sposób prowadzenia inwestycji przez Generalnego wykonawcę- również w zakresie podwykonawstwa,
9. zasadność dokonywania zmian przez Zamawiającego bądź przez Inwestora zastępczego w trakcie trwania prac inwestycyjnych,
10. ekwiwalentność dokonanych zmian w pracach inwestycyjnych w stosunku do dokumentacji przetargowej,
11. termin i sposób zakończenia inwestycji ( łącznie z koniecznymi protokołami odbiorców).
Analizując postępowanie przetargowe od momentu zbierania ofert po zakończeniu prac inwestycyjnych, sądzę ,że w jego trakcie doszło do wielu nadużyć i delikatnie mówiąc ,,przekrętów” tak by inwestycja realizowana przez z góry ustalonego oferenta i za z góry ustaloną kwotę.
Również z góry ustalono, że w trakcie prowadzonych prac inwestycyjnych dojdzie do zmiany technologii wykonania pewnych robót (na zdecydowanie tańsze), bez późniejszego korygowania ich wartości.
Uważam, iż tylko szczegółowa kontrola dokumentów i ich konfrontacja ze świadkami, może moje uzasadnienie podejrzenia potwierdzić.
Z poważaniem
Witold Łada
Załączniki :
1. Komplet Załączników