Elbląg 02.02.2018r

Witold Łada                                                                                               

82-300 Elbląg

ul. Wiejska 20/I/2

                                                   Zarząd SM ,,Zakrzewo”

                                                   82-300 Elbląg

                                                   ul. Robotnicza 246

 

W dniu 03 stycznia 2018r jako członek spółdzielni złożyłem pismo do Zarządu jednocześnie prosząc o odpowiedź na pytania.

Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem odpowiedzi, dlatego ponawiam moją prośbę.

 Czy podczas zawierania umowy z wykonawcą był określony termin rozpoczęcia i zakończenia prac termomodernizacyjnych. Jeżeli tak to proszę o podanie tych terminów.

W umowie, którą udostępniono mi do wglądu był podany termin rozpoczęcia robót na dzień 16.05. 2017r. oraz zakończenia 31.10.2017r. Termin ten został aneksem przedłużony do 21.11.2017r.

Do dnia dzisiejszego prace na budynku Wiejska 20 są dalej wykonywane.

Pytałem, ile prac zostało wykonanych w procentach do dnia 5 stycznia 2018r? - na które nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Czy Zarząd nie potrafi na takie proste pytania odpowiedzieć czy po prostu nie wie, albo nie chce.

Kiedy jest przewidziany ostateczny termin zakończenia prac termomodernizacyjnych? Czy są zmieniane w aneksie kolejne terminy zakończenia inwestycji? Jeżeli Zarząd nie potrafi odpowiedzieć to niech napisze, że nie wie.

Ponawiam pytanie. Kto jest odpowiedzialny imiennie za opóźnienia w wykonaniu tej inwestycji Inwestor, Wykonawca, czy Właściciele?

Na zebraniu w dniu 9 maja 2017r mieszkańcy budynku Wiejska 20 zostali powiadomieni przez Zarząd, że inwestycja będzie kosztowała około 850 tysięcy złotych. Natomiast w umowie z Wykonawcą kwota ta wynosi 788.192,82 zł netto, daje to sumę około 970.000 zł brutto.

Czy o zmienionych kwotach zostali powiadomieni właściciele budynku przy ul. Wiejskiej 20.  Jeżeli tak to w jaki sposób?

W umowie zapisano o karach umownych za nieterminowe wykonanie inwestycji. W pytaniu, które zadałem: czy ewentualna kara za nieterminowe wykonanie inwestycji będzie przeznaczona na obniżenie kosztów w/w inwestycji? Czy przeznaczona na inny cel?

 Jeżeli tak, to na jaki? Czy Zarząd składał wniosek do Banku o kredyt na opłatę za wykonanie tej inwestycji, jeżeli tak to czy kredyt został przyznany i w jakiej wysokości?

 

Z tymi pytaniami zwracam się do członków Zarządu:

Pani mgr Mirosławy Meirowskiej

Pana mgr inż. Sławomira Łopieńskiego

Myślę, że nie będą Państwo mieli trudności z odpowiedzią na powyższe pytania, na które niezwłocznie otrzymam odpowiedź.

Jeżeli natomiast uważacie Państwo inaczej to proszę jasno to napisać.

Pismo z dnia 3 stycznia 2018r. było adresowane również do organu kontrolnego -Rady Nadzorczej- którego przewodniczącym jest Roman Rynkiewicz. Do dziś nie otrzymałem żadnego stanowiska RN.

Uważają, że nie muszą! Tym samym potwierdzają, że nie są kompetentni. Za co więc są opłacani?

 

Witold Łada

 

Do wiadomości:                                                                                                                                          

1. Rada Nadzorcza SM ,,Zakrzewo”

2. Członkowie spółdzielni